- 0 (530) 256 53 34
- info@yachtingroyal.com.tr
- 7/24 Rezervasyon
İstanbul boğazında iki kıtayı birbirine bağlayan yapım sırasına göre 2. köprüdür. 1988 yılında inşa edilmiş bu köprüde birçok firma çalışmıştır. Köprünün ayakları Anadolu yakasında Kavacık bölgesinde Avrupa yakasında ise Hisarüstü’ndedir. Boğaziçi köprüsüne oranla daha çok ticari kamyonların kullandığı bir köprüdür. Özel araçların da kullanımına açık olan köprüden ilk geçen otomobil ise dönemin başbakanı Turgut Özal’ındır.
Yat turlarımızda bu köprünün olduğu güzergah tercih edildiğinde çok daha yakından inceleme ve geçişinizi anıya dönüştürme imkanı sağlanmış olmaktadır.
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü veya halk arasında bilinen adıyla İkinci Köprü İstanbul'da Kavacık ile Hisarüstü arasında, Asya ile Avrupa'yı Boğaziçi Köprüsü'nden sonra ikinci kez bağlayan asma köprü. Ankraj blokları arasındaki uzunluğu 1.510 m, orta açıklığı 1.090 m, genişliği 39 m, denizden yüksekliği 64 m'dir.
Köprünün proje hizmetleri İngiliz Freeman, Fox ve Partners firması ve BOTEK Boğaziçi Teknik Müşavirlik A.Ş. firması[6] tarafından yerine getirilmiş, inşaatını ise Türkiye'den STFA, Japon Ishikawajima Harima Heavy Industries Co. Ltd., Mitsubishi Heavy Industries Ltd. ve Nippon Kokan K. K. adlı şirketlerin oluşturduğu konsorsiyum 125 milyon dolar karşılığında üstlenmiştir. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü (2.Köprü), Turgut Özal döneminde 3 Temmuz 1988 tarihinde tamamlanmıştır.
Yat turlarımızda bu köprünün olduğu güzergah tercih edildiğinde çok daha yakından inceleme ve geçişinizi anıya dönüştürme imkanı sağlanmış olmaktadır.